Як відрегулювати карбюратор на бензопили

Бензопила – це той інструмент, який багато господарів приватних будинків воліють мати під рукою, адже без нього не обійтися під час монтажу дерев’яних конструкцій, ремонту, а також якщо мова йде про просте спилі гілки або цілого дерева. Перевагою бензопили є те, що для її роботи не потрібно електрична мережа та подовжувачі, які тягнуться по всьому будинку й двору, однак, цей інструмент необхідно заправляти по мірі необхідності бензином, змішаним з маслом.

Володіючи декількома перевагами перед електричною пилкою, бензопила може принести своєму власникові спочатку роботи або в процесі кілька неприємних «сюрпризів», пов’язаних з тим, що:

  • інструмент несподівано відмовляється заводитися;
  • мотор пили почати працювати з жахливими перебоями;
  • мотор просто глухне під час роботи;
  • потужність мотора не доходить до потрібного значення;
  • з’являється сильний дим при експлуатації інструменту, викликане тими або іншими несправностями.

Рішення всіх цих проблем найчастіше – достатньо розібратися, як відрегулювати карбюратор на бензопили і в яких випадках це потрібно робити.

Пристрій карбюратора

Щоб зрозуміти, як правильно регулювати карбюратор бензопили, потрібно розібратися, за яким принципом він працює. На зображенні, розташованої нижче, можна побачити, як працює цей пристрій.

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеСпрощена схема карбюратора

Розглянемо, за яким принципом працює головна дозуюча система.

Знизу (1) і у верхній частині мембрани (2) створюється різний тиск, внаслідок чого діафрагма з цилиндричным поршнем (3) приводиться в дію і він починає підніматися. Процес продовжується до тих пір, поки двигун набирає обертів. Досягається такий ефект за рахунок того, що, відкриваючи дросельну заслінку (5), двигун, збільшуючи оберти, створює деяке розрідження, і діафрагма разом з цилиндричным поршнем (3) піднімається разом з голкою (4). Завдяки цьому збільшується кількість що поступає в двигун палива. Вся ця система стабілізує розрідження в області голки, тому паливо краще змішується з повітрям.

Принцип дії карбюраторів бензопил різних виробників однаковий, але пристрій може трохи відрізнятися.

Вивчивши ілюстрацію, можна дізнатися, як називаються деталі карбюратора.

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеКарбюратор в розібраному вигляді

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеТаблиця з назвами

Інші несправності

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеБензопила не заводиться

Перед тим як братися за регулювання карбюратора, потрібно з’ясувати причину можливої несправності. Розгляньмо ситуації, які можуть виникнути:

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеТаблиця

Цілком зрозуміло, що перед тим як щось робити з бензопилою, потрібно зрозуміти, чому вона погано працює.

Спочатку потрібно подбати про зручному місці, на якому можна буде зайнятися регулюваннями або ремонтом карбюратора. Це повинен бути рівний майданчик, досить широка, щоб покладені на неї деталі не загубилися, впавши на підлогу.

У бензині вода

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеВода в бензині

У порівнянні з водою, бензин має більш низьку щільність, внаслідок чого він завжди буде над потрапила в бак водою. Бензопила не зможе працювати на такому складі, тому потрібно позбутися від того, чого не повинно бути в баку, злив з нього воду.

Щоб перевірити, чи так це, потрібно від’єднати трубку паливопроводу від карбюратора і вставити її в пластикову пляшку і злити в неї бензин. Як видно на фото – він збереться внизу. У такому разі карбюратор потрібно розібрати і прочистити. Якщо ж води в паливі не виявилося, то повертаємо його в бак і шукаємо іншу несправність.

Властивості бензину з часом погіршуються, і мотор може не заводитися лише з цієї причини. У цьому випадку старе паливо зливається і замість нього заливається свіже.

Перевірка свічки

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеВикрутили свічку

Стан свічки можна порівняти з відкритою книгою – потрібно лише вміти читати. Розібратися в цьому допоможе наведена таблиця.

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеТаблиця стану свічки

Перевірка наявності електроживлення

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеІскра повинна бути потужною

Перевірити, чи насправді є на свічці іскра, нескладно. Для цього знімається наконечник, викручується свічка, і на неї знову надягають наконечник. Свічку потрібно покласти на корпус двигуна, включити запалювання і інтенсивно провернути колінвал – з анода на бічний електрод має проскочити добре видима іскра.

На свічку подається досить висока напруга – порядку декількох тисяч вольт. Якщо під час перевірки свічку тримати в руках, то удар струмом буде дуже болючим. Також її не треба тримати рукою, притискаючи до корпуса двигуна, оскільки можна ненароком її не втримати, і тоді знову можна перевірити «на дотик» силу струму.

Навіть якщо іскра сильна, це ще не є основним показником працездатності свічки, так як при виникненні компресії в двигуні, вона може стати слабкіше або зовсім зникнути. Її можна перевірити під тиском в спеціальному приладі.

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеПеревірка роботи свічки під тиском

У деяких випадках причиною проблеми може стати насвечник. У ньому є резистор, що захищає від випромінювання радіоперешкод, і його перегорання призводить до того, що пропадає іскра. Перевірити його можна, вийнявши з нього високовольтний провід, і підключивши безпосередньо до свічки. Перевірка проводиться точно так само, як описано вище.

Високовольтний провід теж може вийти з ладу. Якщо в ньому товста центральна жила, то її може тільки пробити, і іскра буде йти на корпус. Якщо ж усередині проводу намотана тонка дріт, то ймовірність її перегорання досить висока.

Іноді трапляється так, що підгоряють контакти вимикача або ж він просто виходить з ладу. Можна просто перемкнуть клеми викруткою. Якщо після цих дій з’явилася іскра, то потрібно замінити вимикач.

Якщо іскри немає, то несправність може бути в датчику холу або в блоці електронного запалювання. У цьому випадку для перевірки і усунення несправності слід віднести пилу в майстерню.

Отже, розібравшись з можливими неполадками і усунувши їх, приступимо до регулювання карбюратора.

Причиною нестабільної роботи двигуна може стати слабка компресія. У цьому випадку регулюваннями можна домогтися незначних результатів.

Регулюємо карбюратор

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеПозначення регулювальних гвинтів

Насправді відрегулювати карбюратор не так вже й складно, як це може здатися.

Не потрібно заливати більш дешевий бензин. Мало того, що мотор не розвине потрібну потужність, так ще доведеться регулювати карбюратор під це паливо. Крім того, витрата низькооктанового пального збільшиться.

Основна маса карбюраторів регулюється трьома гвинтами. Від того, наскільки добре буде налаштовано, залежить ефективність роботи, потужність бензопили і витрата палива.

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеОргани регулювання карбюратора

Розглянемо, яку роль виконує кожен з гвинтів.

  • Т. Регулює холостий хід двигуна. (На деяких моделях може маркуватися S3; LА). З його допомогою виставляються мінімальні обороти, при яких двигун буде стабільно працювати.
  • Н. Управління головним жиклером. Він відповідає за максимальні оберти. По суті, це дозатор, що регулює подачу палива.
  • L. Управління якістю суміші для стабілізації роботи двигуна на холостих обертах.

З брендовими моделями бензопил виробник надає керівництво з експлуатації, в якому є і норми для регулювання карбюратора наявного агрегату. В інших випадках гвинти Н і L закручуються до упору, а потім викручуються на півтора обороту. Так виконуються базові налаштування, остаточна ж регулювання виконується тільки на прогрітому двигуні.

Налаштування карбюратора на прогрітому двигуні

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеЗаміна повітряного фільтра

Регулювання карбюратора виконується тільки після прочищення або заміни фільтра.

Двигун прогрівається протягом декількох хвилин і лише після цього можна приступити до налаштування карбюратора.

  • Відпустіть рукоятку, якої виконується керування дросельною заслінкою – двигун не повинен глухнути. Можна злегка збільшити обороти (гвинт Т), але лише настільки, щоб не почала обертатися ланцюг.
  • Починаємо потихеньку закручувати гвинт L. Робимо це до тих пір, поки не почнуть падати обертів двигуна.
  • Треба перевірити як працює двигун на високих обертах, а потім різко скинути газ. Якщо двигун працював нормально, але потім заглох, можна збільшити обороти, вкрутити гвинт Т.
  • Наскільки високі обороти коленвала двигуна? Без тахометра це не перевіриш але не варто думати, що чим більше, тим краще. Їх можна збільшити або зменшити гвинтом Н. Причому для збільшення оборотів гвинт потрібно угвинчувати, а для зменшення – викручувати.

Якщо всі регулювання виконані своїми руками правильно, то двигун буде працювати без перебоїв. Також повинні бути дотримані наступні умови:

  • На холостих обертах двигуна ланцюг залишається нерухомою.
  • Потрібно, щоб бензопила чутливо реагувала на управління акселератором, швидко набираючи обертів.

Как отрегулировать карбюратор на бензопилеБензопила в дії

Якщо ланцюг бензопили затупілась, то навантаження на мотор зросте. Виправити становище допоможе заточення ланцюга.

Залишилося перевірити роботу агрегату під навантаженням. Якщо все нормально, то можна приступати до роботи, якщо двигун працює з перебоями, втрачає потужність тощо, то треба знову спробувати виконати регулювання або звернутися до фахівця.

Відео

Подивіться, як виконати регулювання холостого ходу карбюратора бензопили STIHL MS:

Що робити, якщо бензопила не заводиться, тому що заливає свічки? Відповідь можна отримати, переглянувши відео:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code