Якщо ви не прихильник важких капітальних цегляних або мілкоблочних гаражів, вимагають пристрою ґрунтовного фундаменту і покрівлі, то можете зупинити свій вибір на металевому, розрахованому на одну машину. Таку споруду можна виконати за досить короткий проміжок часу. При цьому кріплення основних елементів можна виконувати як за допомогою зварювання, так і використовуючи болти з гайками.
У даній статті ми розповімо як зробити такий гараж, продемонструємо креслення, фото та відео матеріали.
Фундамент
Фундамент під гараж
Вважається, що металевий гараж – це легка конструкція, під яку потрібно чисто символічний фундамент (тільки по периметру поглибивши його всього на 20-25 см і приблизно такої ж ширини). Інший варіант – залити проармированную сіткою бетонну плиту, яка одночасно буде і фундаментом і чорновою підлогою, або покласти на землю заводські плити перекриттів.
Однак у будь-якому разі слід дотримуватися наступні умови:
- верх фундаменту або плити-основи повинна бути на 15-20 см вище рівня землі, щоб не затікала під час дощу або танення снігу вода;
- поверхня фундаменту або плити повинна бути строго горизонтальною;
- по кутах фундаменту або суцільної плити слід обов’язково забетонувати невеликі відрізки арматури, до яких в подальшому буде приварений каркас.
Фундамент краще заливати за один раз, щоб він становив єдиний монолітний елемент. Так як при створенні стрічкового фундаменту для вимагається не занадто великий обсяг бетону, можна скористатися бетонозмішувач і виготовити бетон безпосередньо біля місця розміщення гаража.
Виготовлення
Кріплення обшивки до каркаса
Розміри гаража для зберігання одного автомобіля становлять 3,3 на 5,5 (або 6) метрів. При цьому, якщо ви плануєте провести утеплення (наприклад, мінеральною ватою), кожен із зазначених розмірів варто збільшити сантиметрів на 15-20.
Каркас можна зварити з металевого кутика великого перерізу – це дозволить зробити конструкцію жорсткою та міцною. Всі роботи виконуються відразу за місцем установки.
Процес складання каркаса складається з наступних етапів:
- Першою зварюється нижня рама (не забудьте приварити її до виступаючих з бетону стержнів по кутах конструкції так, щоб випуски арматури виявилися усередині конструкції).
- Потім приварюються вертикальні кутові стояки.
- У передній частині встановлюються і закріплюються дві бічні стійки для воріт.
- Усі зафіксовані стійки у верхній частині з’єднуються між собою верхньою рамою.
- Після цього необхідно виконати несучі елементи даху, при цьому:
- при односхилим даху стійки фасадної сторони повинні бути вище інших (ухил покрівлі до задньої стінки);
- при двосхилому даху, доведеться також зварити трикутні кроквяні конструкції і приварити їх до верхньої рами.
Проміжні стійки уздовж всіх стін приварюються з рівним кроком для посилення міцності і жорсткості всієї конструкції. При цьому крок стійки залежить від ширини металевого листа, який буде до неї приварюватися в якості частини стіни.
Якщо листи будуть закріплюватися внахлест, то відстань між стояками має бути на 4-5 см менша ширини листа.
Створення каркасу
До готового каркаса приварюється або прикріплюється за допомогою болтів і гайок зовнішня обшивка. Її можна виконувати з штампованих листів оцинкованої або неоцинкованої сталі, а також з профнастилу. У всіх випадках товщина металу повинна бути не менше 1,2 мм.
На покрівлі листи починають кріпити від звисів до конька, дотримуючись нахлест верхніх листів на нижні у 15 див.
Ворота
Приварювання воріт
Ворота для гаража можна вибрати будь-які, але найбільш популярними залишаються розпашні. Їх теж можна зварити прямо на місці установки за аналогічною схемою: спочатку зварюють каркас полотен, потім до нього приварюють металеву обшивку.
Утеплення
Утеплення гаража
Якщо металевий гараж не утеплити, то при зміні погодних умов на його стінках може почати з’являтися конденсат. Найпростіший варіант утеплення – це використання пінополістирольних плит. Їх можна просто приклеїти зсередини до обшивки між каркасними стійками.
У пінополістиролу (пінопласту) є великий недолік: він горить. А гараж, пожежонебезпечне приміщення (там і каністри з бензином стоять, і машина з повним бензобаком, і всякі інші горючі автомобільні рідини).
Краще використовувати в якості утеплювача негорючі теплоізоляційні матеріали (наприклад, мін. вату у вигляді жорстких матів), закривши її з внутрішньої сторони приміщення будь-листовим матеріалом (OSB, ДСП, МДФ тощо).
Відео
Фото
Дах гаража
Металевий гараж зсередини
Гараж на дві машини
Проектні розміри конструкції
Креслення
Наведені нижче креслення допоможуть вам визначитися з гаража розмірами, конфігурацією даху і видом воріт:
Схема видів воріт
Розміри гаража з профнастилу
Розрахунок розміру двері
Розташування машини в гаражі
Проект гаража з профнастилу
Каркас з розмірами
Каркас гаража
Креслення з розмірами
Креслення гаража-черепашки
Креслення гаража на дві машини