Проведення ремонту насосної станції своїми руками – виявлення причин та усунення несправностей

Як тільки насосні станції з’явилися на ринку, їх популярність стала відразу ж високою. Вся справа в тому, що за допомогою цього обладнання можна забути про проблеми водопровідної мережі заміських ділянок, пов’язаних з ручним керуванням процесу. Тобто, з допомогою станцій з’явилася можливість автоматизувати процес подачі води в будинок. Але, як і будь-яке інше обладнання, насосні станції для дому вимагають ремонту. І, як показує практика, несправностей у них не так мало, як може здатися на перший погляд, адже чисто конструктивно це насос і накопичувальний бак. Тому їх і доведеться періодично ремонтувати. Отже, будемо розбиратися в темі – ремонт насосної станції своїми руками.

Причини несправностей і їх усунення

Крім насоса і гідроакумулятора в насосну станцію входять і інші вузли і вироби. В першу чергу необхідно сказати про систему автоматики, за рахунок якої процес подачі води в будинок стає автоматизованим. Зазвичай це реле тиску, яке відстежує тиск повітря всередині гідробака. Сьогодні нерідко в агрегати цього типу встановлюють датчик, що відслідковує температуру електродвигуна, при збільшенні якої відбувається автоматичне відключення мотора. І третій елемент системи автоматики – це датчик сухого ходу. Він реагує на відсутність води в робочій камері насоса, відключаючи його від живлення.

Ще одне додаткове пристрій – це зворотний клапан, який може бути встановлений або на кінці шланга, опущеної у воду, або на вхідному патрубку насоса. У деяких марках насосних станція встановлюється ежектор, який збільшує глибину всмоктування води. Він, як і зворотний клапан, може бути встановлений у воді або бути невід’ємною частиною насосної установки.

Отже, всі ці вузли і деталі можуть стати причиною несправностей насосних станцій. Тому варто розібратися з кожним окремо.

Ремонт насоса

На жаль, відремонтувати насос своїми руками не так просто. Це все-таки електроприлад. Після тривалої експлуатації і, якщо насосна станція довго не працювала, приміром, було законсервовано на зимовий період, то іноді при включенні насос починає гудіти, а його ротор при цьому не обертається. Основна причина даної несправності – заклинило підшипники електродвигуна, тому що в них проникла волога. При тривалому зберіганні на поверхнях підшипників утворилася корозія. Вона-то і заважає крутитися їм.

Найпростіший спосіб запустити насос – це зрушити з місця його ротор. Що для цього можна зробити.

  • Необхідно зняти задню кришку агрегату, де встановлена крильчатка для охолодження приладу.
  • Можна спробувати від руки крутонути крильчатку. Якщо вона піддалася, то також від руки треба розкрутити вал електродвигуна, а потім включити сам насос, натиснувши на кнопку «Пуск».
  • Якщо від руки крутонути не вийшло, тоді доведеться зняти крильчатку з валу мотора і спробувати крутонути його за допомогою розвідного, але краще газового ключа.

Звичайно, краще б розкрити мотор насоса і змастити підшипники. Але своїми руками, якщо ви ніколи не робили, краще нічого не відкривати і не розбирати конструкцію приладу. А тим більше займатися заміною підшипника водяного насоса.

Заміна крильчатки

Точно така ж ситуація, тобто, мотор гуде і не обертається, може виникнути через заклинювання робочого колеса, яке також називають крильчаткою. Воно розташовується всередині робочої камери, і між ним і корпусом насоса дуже маленький зазор. Саме після довгого зберігання робочого агрегату в цьому зазорі утворюються нарости іржі, які і стають причиною заклинювання ротора.

Можна проблему вирішити, розкрутивши вал, як і у випадку з підшипниками. Але якщо це не допомогло, то значить, робоче колесо міцно прикипіли до корпусу. І найкраще його замінити на нове. Як провести заміну крильчатки насосної станції?

  • Робоча камера насоса складається з двох частин, які з’єднуються між собою чотирма болтами. Тому їх треба відкрутити і від’єднати одну частину від іншої.
  • Крильчатка насаджений на вал електродвигуна. Щоб її зняти, необхідно відкрутити притискну гайку, яка її тримає.
  • Так як вал обертається в підшипниках, то болт просто так не відкрутити. Необхідно зафіксувати сам ротор.
  • Тому треба зняти задню кришку і крильчатку вентилятора.
  • Потім затиснути задній кінець вала, наприклад, все тим же газовим ключем, а з іншого боку розвідним ключем відкрутити гайку.
  • Постукавши злегка молотком по крильчатці, треба підчепити її викруткою і стягнути з валу.
  • На її місце встановлюється нова крильчатка, і всі операції проводяться з зворотній послідовності.

Ось так можна відповісти на питання, як зняти крильчатку з насосної станції. Скажімо прямо, що складність цієї операції полягає в тому, що при тривалій експлуатації робоче колесо може прикипіти до валу. Тому перед тим як його демонтувати, необхідно змастити місце з’єднання, наприклад, технічним маслом або звичайною водою.

Увага! Між двома частинами робочої камери насоса розташовується гумова прокладка. Її необхідно укласти точно в канавку. Її призначення – герметизація з’єднання.

Ремонт сальника

До речі, при здійсненні заміни крильчатки, треба обов’язково провести ремонт сальника насосної станції. Якщо вже робоча камера відкрита, то варто перевірити у ній досконально. Вразливим місцем в цій частині є сальник, який відокремлює робочу камеру від відсіку, де розташовані електричні частини мотора насоса. Він складається з двох частин: одна розташовується всередині робочої камери, другий в електричному відсіку.

  • Тому спочатку знімається перша частина, для чого треба зняти стопорне кільце, яке сальник підпирає. Сам гумовий елемент знімається від руки.
  • З другою частиною складніше. Доведеться витягнути з статора ротор електродвигуна. Для цього треба відкрутити чотири болта з задньої сторони мотора, зняти кришку разом з ротором. Просто тягнути його на себе, тримаючись за кришку.
  • Далі знімається друга частину сальника.
  • Збірка проводиться з зворотній послідовності. Тут дуже важливо при витаскуванні і вставлянні ротора в статор не пошкодити мідну обмотку.

Як бачите, ремонт насосної станції своїми руками (заміна сальника, крильчатки) – процес не простий. Але якщо розібратися, то можна обійтися і без майстра. До речі, якщо вже розкрили електродвигун, то тут же змастіть його підшипники. Але найчастіше в даних конструкціях підшипники мають закриту конструкцію, тому при поганій їх роботі краще поміняти деталі.

Ремонт гідроакумулятора

До несправностей насосної станції для дому відноситься і неробочий стан гідробака. Почнемо з того, що це сталевий бак, всередину якого встановлена гумова мембрана у вигляді груші. Саме в неї і потрапляє вода. Між грушею і стінками корпусу гідроакумулятора перебуває повітря під тиском 1,5 атм. При збільшенні обсягу груші збільшується і тиск повітря, яке виштовхує воду, створюючи тиск у водопроводі при вимкненому насосі.

Отже, про можливі несправності гідробака насосної станції.

  • Найпростіше – це може статися витік повітря. Від цього насос буде часто включатися і виключатися. Перевірити можна так: знімається задня кришка з пластмаси, на ніпель встановлюється манометр, яким визначається тиск. Цю процедуру треба робити при порожньому баку. Якщо тиск набагато нижче 1,5 атм, то треба накачати повітря в мембрану. Це можна зробити звичайним насосом через ніпель.
  • Найскладніше – це порвалася мембрана для насосної станції. Тому її доведеться замінити. До речі, визначити, що вона порвалася, дуже легко. Потрібно відкрити ніпель, та якщо з нього полилася вода, то причина ясна.

У ремкомплект для насосних станцій мембрана не завжди входить. Тому її треба вибирати паспортного об’єму гідроакумулятора. Після чого можна переходити до заміни.

Для цього треба відкрутити шість болтів передньої кришки гідробака. Вона легко знімається, а під нею і розташовується груша. Вона просто витягується з ємності, після чого треба просто встановити на її місце нову. Кришка встановлюється на місце і прикручується все тими ж болтами. Після чого необхідно закачати повітря всередину бака. Це робиться з задньої сторони через ніпель. Тиск відстежується манометром, встановленим у передньої кришки.

Увага! Замінюючи мембрану, необхідно перевірити, в якому стані знаходиться внутрішня порожнина гідроакумулятора. При тривалій роботі в такому стані в баку може зібратися бруд, пісок і так далі. Тому рекомендується перед установкою нової груші промити і просушити.

Ремонт інших вузлів

Звичайно, перед тим як відремонтувати насосну станцію, треба зрозуміти, в чому причина несправності. Може виявитися і так, що ні насос, ні гідроакумулятор тут ні при чому. Наприклад, насос включається і відключається дуже часто. Причина може виявитися банальним – збилася налаштування реле тиску.

Тому треба перевірити настройку по манометру, тобто, при яких його свідченнях агрегат включається і відключається. Якщо, приміром, він включається при тиску 1,0 атм, а за паспортом це повинно бути 1,5 атм, то значить, нижня критична точка збилася. Її треба просто відновити. Сучасні насосні станції забезпечуються новими реле тиску, на кришці яких є головка гвинта. Обертаючи її за годинниковою або проти годинникової стрілки, можна підняти або опустити критичні величини тиску повітря всередині гідробака. Якщо нічого не змінилося у роботі установки, то реле доведеться замінити новим.

Висновок по темі

Взагалі, виявити насосної станції причини несправностей дуже легко. Сам агрегат підкаже, де і що не так працює, або взагалі не працює. Треба просто постійно обслуговувати прилад, вслухатися в його роботу. Отже, були розібрані деякі несправності насосної станції і способи їх усунення. Але, як показує практика, від покупки до ремонту довгий термін. Навіть не самі брендові установки відпрацюють вірою і правдою не менше трьох років. Так що можна кілька років насолоджуватися домашнім водопроводом, який працює від насосної станції.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code